نکات مهم آمادگی امتحان

نکات مهم آمادگی امتحان که باید رعایت شوند

درست مانند هر کاری ما می خواهیم انجام دهیم نکاتی دارند امتحان دادن هم به همین صورت است و باید قبل از امتحان حتما برای گرفتن نتیجه بهتر این نکات را رعایت کرد ما می خواهیم در این مقاله  نکات مهم آمادگی امتحان را برای شما توضیح دهیم.

پیشنهاد می شود اگر می خواهید بهترین نتیجه را در امتحان خود بگیری این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

نکات مهم آمادگی امتحان

از آنجایی که امتحان اتفاقی در یک لحظه به خصوص نیست بلکه فرآیندی است که از چندی قبل از شروع جلسه آغاز شده و تا مدتی بعد از اتمام جلسه امتحان ادامه دارد.در هر لحظه از ایام تحصیلی باید نسبت به گذشت زمان حساس بود و از لحظه لحظه آن استفاده کرد و این باعث می شود که در مبحث اضطراب هم به حداقل استرس برسیم.

- نکات قبل امتحان

نکات مهم آمادگی امتحان می تواند به موارد زیر اشاره کرد.

نکات مهم آمادگی امتحان
الف)سلامت بدن :

از آنجایی که عقل سالم در بدن سالم است بنابر این قبل از هر اقدامی باید نسبت به صحت و سلامت بدن خود در دوره امتحانات اطمینان داشته باشیم و برای بهبود وضعیت جسمانی تلاش کنیم مثل ورزش کردن و خوردن غذا های سالم.

ب)غذا خوردن کافی:

نخوردن صبحانه سبب بی حالی در صبح امتحان و یا سنگین خوردن شام سبب عملکرد ضعیف در امتحان می شود و موجب خواب آلودگی پیش از موقع می شود پس بهتر است از غذا های کم حجم و مقوی استفاده شود.

پیشنهاد می شود مقاله اهمیت تغزیه را با کلیک بروی متن مطالعه کنید

ج) خواب کافی:

خوابیدن کم و مطالعه بیشتر  باور نادرستی است، خواب بعد از مطالعه موجب رفع خستگی ذهنی می شود .برای افزایش سرعت مطالعه بهتر است به جای کاستن از میزان خواب از کار های دیگر مثل تماشای تلویزیون زده شود.

د)عدم یکنواختی:

یکنواختی بیش از حد موجب کسالت و بی حوصلگی می گردد در طول دوره امتحانات فضای اتاق یا مکان مطالعه به نحوی متفاوت از ایام دیگر باشد موقعیتی کتابخانه یا میز تحریر یا محرک های مزاحم کمتر مواجه باشد.

ذ)تفریح کافی:

 مطالعه در ساعت در ساعات طولانی و روزهای متوالی خسته کننده می‌شود خستگی ناشی از فعالیت‌های فکری و مطالعه به خصوص در طی برنامه های فشرده با خواب و فعالیت بدنی فعالیت بدنی رفتن می شود با توجه به شرایط و امکانات موجود به کوچه و خیابان و یا دامان طبیعت سری بزنید البته ترجیحاً رفتن به مکان های آرام و به دور از هیاهوی زندگی روزمره توصیه می شود.

ط)تحرک کافی:

طولانی شدن یکجا نشینی و عدم تحرک در سنین نوجوانی و جوانی ساده و بدون پیامد نیست از علاوه بر بی حوصلگی و خواب آلودگی ممکن است باعث کمردرد پادرد خمیده شدن ستون فقرات شود.

با انجام نرمش های صبحگاهی و فعالیت های کششی مناسب می توانید از عوارض یکجا  نشینی کاست در مشت صبحگاهی به عملکرد به طرح قلب و خون رسانی به سلولهای مغز کمک می‌کند و موجب بهبود روند یادگیری و حافظه می شود.

نکات مهم آمادگی امتحان

- سلامت روحی و روانی

حساسیت بیش از حد محصلان  به امتحانات و باورهای غلط موجب اضطراب و نگرانی غیر قابل کنترل می شود.

اگر نگرانی بیش از حد و غیر منطقی باشد قطعاً نتیجه معکوس خواهد داد پس در طول امتحانات از اعمال فشار طاقت فرسا به ذهن خود خود به ذهن خودداری کنید در صورت بروز احساس خستگی و گرفتگی مزمن و بروز دیگر علائم جسمی و روانی برنامه‌ریزی را که برای مطالعه در پیش گرفته‌اید ارزیابی مجدد کنید.

امیدوارم خواندن  مقاله نکات مهم آمادگی امتحان به شما کمک کرده باشد برای خواندن مقالات بیشتر می توانید به صفحه مجله سلامت مراجعه کنید.

اگر از مقاله لذت بردید انرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
مشاوره آنلاین در هر کجا

هرجا که هستید رایگان مشاوره دریافت کنید

تمامی حقوق این وب سایت برای همیار مشاور محفوظ است